Search Results
נמצאו 6 תוצאות עבור ""
- שינוי הוא הזדמנות
מהו משבר? משבר הוא שינוי, גבינה שזזה. בצד השני של המשבר, יחזור להיות שיווי משקל. העולם נמצא בשינוי, מטלטל, לא לינארי, רצוף ותכוף - מה קורה בתוך עין הסערה? באמצע נראה ארגונים שנוקטים באחת משתי הטקטיקות - מנסים לשרוד או מנסים לצמוח. כמו fight or flight or freeze. איך צומחים במשבר? 1. מבצעים הערכת מצב מבוססת דאטה איכותנית וכמותית 2. בונים אסטרטגיה אג׳ילית חדשה של 360 מעלות - עסקית, מוצרית, שיווקית וארגונית 3. יוצאים לשוק 4. מודדים, מנטרים, ומתקנים אם זה נראה מוכר, זה כי מדובר בתהליך פרודקט-מרקט-פיט שהוא מחזור החיים הטבעי של כל סטארטאפ. האתגר הוא להתאים את התוכן של התהליך לשינוי שמתרחש ולא להצמד להנחות המקוריות. ב Strategy Board אנחנו מייצרים אסטרטגיה ב 360 מעלות, שכוללת מטרות עסקיות, התייחסות למוצרים, אסטרטגיה שיווקית חדשנית וגם התאמה של התשתית הארגונית. דברו איתנו לשמוע כיצד!
- הקשר בין המילים המצאה ומציאות ובינה מלאכותית
יש המצאות שמשפרות קצת את החיים שלנו, אבל יש המצאות שמייצרות מציאות חדשה לגמרי כמו הגלגל, החשמל, מכונת הדפוס, האינטרנט והסמארטפונים, ועתה הגיעה תורה של הבינה המלאכותית. הבינה המלאכותית, מטילה פצצה על המציאות. וכמו תמיד בעת שינוי, יש את אלו שמסרבים להכיר באירוע וחוסמים את השימוש בטכנולוגיה החדשה, ויש את אלו שכבר קפצו על העגלה ומתחילים להרוויח ממנה. בדוח הState of the organization 2023 של מקינזי שיצא בשבוע שעבר, השיפט השלישי מתוך עשרת השינויים הגדולים שארגונים עוברים בשנת 2023, הוא מהפכת ה AI. כשהעולם עובר כזו מהפכה, זה מחייב חברות להכנס מיד לתהליך אסטרטגי ולהגדיר מחדש לא רק את הפוקוסים העסקיים שלהם, אלא גם את המוצרים והשירותים שלהם, ומפה גם את האסטרטגיה השיווקית שלהם. איך בכלל מפתחים אסטרטגיה? אנחנו ב Strategy Board פיתחנו את מודל BPM: מודל 360 אמיתי, שבוחן את שלושת המימדים של פעילות החברה- Business, Product, Marketing. המודל מבוסס על ההבנה ששלושת המימדים קשורים ובכל נקודת זמן הם נבחנים יחד, והיתרונות המרכזיים שלו הם מצד אחד רלוונטיות ואג׳יליות, ומצד שני תמונה מלאה. כשאנחנו בודקים Product-Market-Fit בצורה איטרטיבית, BPM הופך להיות כלי עבודה חזק מאין כמוהו, ומייצר אסטרטגיה תלת מימדית שיכולה להתמודד עם שינוי כל כך דרמטי בעולם כמו הבינה המלאכותית. האם הארגון שלכם כבר בנה אסטרטגיה עסקית, מוצרית ושיווקית מעודכנת אל מול מהפכת ה AI? מוזמנים לשוחח איתנו ולפצח את האתגר!
- מי הרג את הקולנוע?
ההורדות הפיראטיות הרגו את הקולנוע? הDVD הרג את הקולנוע? הVOD הרג את הקולנוע? נטפליקס הרג את הקולנוע? אף אחד לא הרג את הקולנוע. הקולנוע חי ובועט, וזאת מכיוון שהתחרות של הקולנוע מעולם לא היתה הבידור הביתי. הקולנוע הוא בילוי בחוץ, ולכן התחרות שלו הן המסעדות, התיאטרון ואטקרציות שונות. העובדה שאפשר לראות סרט גם בסלון וגם בקולנוע לא הופכת את שניהם לאותה חווייה, בדיוק כמו שלהכין פיצה בבית לא מתחרה בלצאת ולאכול במסעדה איטלקית. עוד דוגמאות? בסרטון המרתק המצורף, ניתן לראות כיצד תעשיית המצלמות כל הזמן הפתיעה והתחדשה, המצלמה הדיגיטלית הלכה והשתכללה, אבל אף יצרן מצלמות לא ראה מה הולך לבוא בסיבוב, והטלפון הסלולרי קבר לגמרי את התעשייה. מסקנה - חדשנות בקטגוריה פשוט לא מספיקה. צריך להבין מה האלטרנטיבות שיש לצרכן, ולפעמים הן בכלל בקטגוריות אחרות. מה סוד התחייה של תקליטי ויניל? הרי המוזיקה הדיגיטלית הרבה יותר זמינה וזולה. איך פתאום ממוות מוחלט הפכה קטגוריית התקליטים לחיה ובועטת ומוכרת מיליוני עותקים מדי שנה, בעיקר לבני נוער שאפילו לא נולדו בעידן התקליט? התשובה טמונה בצורך שיש לבני הנוער בביטוי אישי באמצעות אספנות. בעבר בני נוער היו אוספים פוסטרים לטובת הביטוי האישי שלהם, והיום הם אוספים תקליטים. הגדרת הקטגוריה והגדרת התחרות הם אבני היסוד של אסטרטגיה שיווקית, וזה תהליך שדורש ראיית מאקרו רחבה וניתוח אסטרטגי נועז. רק כך אפשר להשאר רלוונטי בעולם שמשתנה בקצב מהיר.
- על סופר מותג אמיתי ואיך לעשות את זה נכון
מה עושה את לגו מותג כל כך רלוונטי היום, יותר מ 90 שנים, בעידן שבו יש מיליון חיקויים? הדימיון. היצירתיות. השילוב בין עבודה מסודרת לפי ההוראות לצד מחשבה חופשית ומשוחררת. עיצוב רטרו אופייני ומזוהה לצד שיתופי פעולה עם המותגים הכי עדכניים ורלוונטיים. מתאים לכל הגילאים. והאיכות יוצאת הדופן - ההוראות תמיד מדויקות וברורות. אף פעם לא חסר חלק. זה עמיד לשנים רבות. בקיצור - כל מה ש״סופר מותג״ צריך להיות. כשצוללים פנימה, אפשר ללמוד המון על האסטרטגיה הארגונית של החברה: מתנת הכריסטמס הניתנת לכל עובדי לגו, מדי שנה, מאז 2009, היא ערכת לגו מקורית ומיוחדת המפותחת אך ורק עבור עובדי החברה. צוות ייעודי ממחלקות שונות עובד במשך שנה שלמה על ערכה ייחודית שנחשפת בנובמבר, ומחולקת באופן אקסקלוסיבי רק לעובדים - ולכל העובדים, בלי יוצר מהכלל. אי אפשר לקנות את הערכה מחוץ ללגו. זו השקעה יוצאת דופן של החברה במשאב האנושי שלה! המודל האסטרטגי שפיתחנו ב Strategy Board, מודל BPM, נשען על 3 רגליים - Business, Product, Marketing. הרגל המוצרית והרגל השיווקית ברורות לרוב החברות, אבל מה זה אומר לבנות אסטרטגיה עסקית? זה אומר לייצר תשתית עסקית וארגונית תומכת אסטרטגיה. בתוך התשתית הזו יש מרכיבים רבים, החל מהמטרות העסקיות של החברה, דרך הגדרת יעדים וצורת מדידה, ועד מבנה ארגוני ותרבות ארגונית. בדוגמא של לגו, אנחנו רואים חברה שעל מנת להשיג את היעדים העסקיים שלה, מתחילה בהסתכלות פנימה על הארגון שהיא רוצה לבנות, ולכן היא מייצרת תרבות ארגונית ייחודית שמתקפת את הערכים השיווקיים והמוצריים שלה. תפיסת העובד כלקוח שפיתחנו היא בדיוק חלק מזה - ההבנה שארגונים צריכים להתייחס לעובדים שלהם בדיוק כמו שהם מתייחסים ללקוחות שלהם.
- מה הערך של השכלה, ידע וניסיון בעולם שמשתנה כל הזמן?
כשהאתמול שלנו שונה לגמרי מהמחר, כשמה שקבוע הוא השינוי, כשיש הרגשה שכל מה שידענו עד כה, לא באמת מכין אותנו למה שעומד לקרות. אנחנו יודעים שהעולם שלנו משתנה במהירות גדולה יותר ויותר, כשדוחות של טרנדים ותחזיות יוצאים בתדירות הולכת וגדלה. והנה הדוח החדש של מקינזי, State of the organization 2023, יצא בשבוע שעבר וסקר בו את 10 השינויים הגדולים שארגונים עוברים היום. השיפט הראשון על פי מקינזי - ״מגבירים מהירות, מחזקים את העמידות״. קצב השינוי לא הולך להאט, להיפך, והאתגר האמיתי של ארגונים היום הוא להגביר את החוסן שלהם, הוא העמידות שלהם, אל מול מה שקורה. כדי לחזק את העמידות והחוסן, זה מה שצריך להיות בארגז הכלים: 1. גמישות ויכולת הסתגלות - לא להאחז באיך היה בעבר, אלא הסתכלו קדימה וזוזו מהר עם השינוי 2. יכולת תקשורת טובה - לא להשתבלל, לדבר, דברו את השינוי ואת האתגר וגם את הרווחים שטמונים בתוכו 3. הבנה של הבייסיקס - הדברים משתנים אבל יש עקרונות בסיס שתמיד קיימים. הבינו מה הצרכים והמוטיבציות שתמיד יהיו שם 4. חשיבה אסטרטגית - זכרו תמיד שכל פעולה צריכה להגזר מתוך אסטרטגיה סדורה. לא לפעול באימפולסיביות אלא לחשוב איזו מטרה הדברים משרתים בעצם צריך שילוב של ידע וניסיון, עם הרבה מאוד אינטליגנציה ותמיד אסטרטגיה. כשהשינוי מהיר - לא צריך לעגל את הפינות, אלא פשוט לשנות את התהליך. אנחנו ב Strategy Board גיבשנו אסטרטגיה לארגונים הנמצאים בתהליכי שינוי, הכוללת התייחסות ל4 מימדים - המטרות העסקיות, התשתית הארגונית, התאמת המוצר למציאות החדשה והתכנית השיווקית. רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן :)
- למה BPM?
לפני מספר חודשים עבדנו על פרוייקט אסטרטגיה גדול מאוד. ה Product-market-fit היה מצוין, אבל היתה בעיה בצד העסקי - המבנה הארגוני של החברה לא תמך באסטרטגיה. דוגמא? אם האסטרטגיה היא להפוך להיות מובילי שוק, לא תצליחו אם העסק מתנהל כמו חנות מכולת. הצפנו את זה ללקוח בשלב מוקדם של האבחון הארגוני, אך הוא בחר להמשיך בתהליך בלי להקשיב להמלצותינו לגבי תהליכים והגדרות תפקיד. ספוילר - החברה לא הצליחה ביישום. תהליך Product-Market-Fit הוא תהליך של שינוי מתמיד. ויש משמעות לניהול השינוי הזה לא רק במוצר ואל מול הלקוחות, אלא גם פנימה לתוך הארגון. היישויות האלו שלובות! ולכן, פיתחנו ב Strategy Board Consultancy את מודל BPM - Business, Product, Marketing. השילוב של האסטר טגיה העסקית לתוך התהליך מייצר אסטרטגיה לא רק נכונה, אלא עמידה ומתוקפת. מה כלול בתוך אסטרטגיה עסקית? הבנה עמוקה של העסק והשוק הגדרות מטרות ויעדים עסקיים התשתית העסקית והארגונית שתשרת את האסטרטגיה המוצרית והשיווקית לסיכום - לבנות אסטרטגיה זה קל. הנייר סופג הכל. לבנות אסטרטגיה שתצליח, זה אתגר רציני.