top of page

על סופר מותג אמיתי ואיך לעשות את זה נכון

מה עושה את לגו מותג כל כך רלוונטי היום, יותר מ 90 שנים, בעידן שבו יש מיליון חיקויים?

הדימיון. היצירתיות. השילוב בין עבודה מסודרת לפי ההוראות לצד מחשבה חופשית ומשוחררת. עיצוב רטרו אופייני ומזוהה לצד שיתופי פעולה עם המותגים הכי עדכניים ורלוונטיים. מתאים לכל הגילאים. והאיכות יוצאת הדופן - ההוראות תמיד מדויקות וברורות. אף פעם לא חסר חלק. זה עמיד לשנים רבות. בקיצור - כל מה ש״סופר מותג״ צריך להיות.


כשצוללים פנימה, אפשר ללמוד המון על האסטרטגיה הארגונית של החברה:

מתנת הכריסטמס הניתנת לכל עובדי לגו, מדי שנה, מאז 2009, היא ערכת לגו מקורית ומיוחדת המפותחת אך ורק עבור עובדי החברה. צוות ייעודי ממחלקות שונות עובד במשך שנה שלמה על ערכה ייחודית שנחשפת בנובמבר, ומחולקת באופן אקסקלוסיבי רק לעובדים - ולכל העובדים, בלי יוצר מהכלל. אי אפשר לקנות את הערכה מחוץ ללגו.


זו השקעה יוצאת דופן של החברה במשאב האנושי שלה!


המודל האסטרטגי שפיתחנו ב Strategy Board, מודל BPM, נשען על 3 רגליים - Business, Product, Marketing. הרגל המוצרית והרגל השיווקית ברורות לרוב החברות, אבל מה זה אומר לבנות אסטרטגיה עסקית?


זה אומר לייצר תשתית עסקית וארגונית תומכת אסטרטגיה. בתוך התשתית הזו יש מרכיבים רבים, החל מהמטרות העסקיות של החברה, דרך הגדרת יעדים וצורת מדידה, ועד מבנה ארגוני ותרבות ארגונית.


בדוגמא של לגו, אנחנו רואים חברה שעל מנת להשיג את היעדים העסקיים שלה, מתחילה בהסתכלות פנימה על הארגון שהיא רוצה לבנות, ולכן היא מייצרת תרבות ארגונית ייחודית שמתקפת את הערכים השיווקיים והמוצריים שלה.


תפיסת העובד כלקוח שפיתחנו היא בדיוק חלק מזה - ההבנה שארגונים צריכים להתייחס לעובדים שלהם בדיוק כמו שהם מתייחסים ללקוחות שלהם.





1 view0 comments

© 2021 Strategy Board.

bottom of page