top of page

מי הרג את הקולנוע?

ההורדות הפיראטיות הרגו את הקולנוע? הDVD הרג את הקולנוע? הVOD הרג את הקולנוע? נטפליקס הרג את הקולנוע?


אף אחד לא הרג את הקולנוע.


הקולנוע חי ובועט, וזאת מכיוון שהתחרות של הקולנוע מעולם לא היתה הבידור הביתי. הקולנוע הוא בילוי בחוץ, ולכן התחרות שלו הן המסעדות, התיאטרון ואטקרציות שונות. העובדה שאפשר לראות סרט גם בסלון וגם בקולנוע לא הופכת את שניהם לאותה חווייה, בדיוק כמו שלהכין פיצה בבית לא מתחרה בלצאת ולאכול במסעדה איטלקית.


עוד דוגמאות?


בסרטון המרתק המצורף, ניתן לראות כיצד תעשיית המצלמות כל הזמן הפתיעה והתחדשה, המצלמה הדיגיטלית הלכה והשתכללה, אבל אף יצרן מצלמות לא ראה מה הולך לבוא בסיבוב, והטלפון הסלולרי קבר לגמרי את התעשייה.

מסקנה - חדשנות בקטגוריה פשוט לא מספיקה. צריך להבין מה האלטרנטיבות שיש לצרכן, ולפעמים הן בכלל בקטגוריות אחרות.


מה סוד התחייה של תקליטי ויניל?

הרי המוזיקה הדיגיטלית הרבה יותר זמינה וזולה. איך פתאום ממוות מוחלט הפכה קטגוריית התקליטים לחיה ובועטת ומוכרת מיליוני עותקים מדי שנה, בעיקר לבני נוער שאפילו לא נולדו בעידן התקליט? התשובה טמונה בצורך שיש לבני הנוער בביטוי אישי באמצעות אספנות. בעבר בני נוער היו אוספים פוסטרים לטובת הביטוי האישי שלהם, והיום הם אוספים תקליטים.


הגדרת הקטגוריה והגדרת התחרות הם אבני היסוד של אסטרטגיה שיווקית, וזה תהליך שדורש ראיית מאקרו רחבה וניתוח אסטרטגי נועז. רק כך אפשר להשאר רלוונטי בעולם שמשתנה בקצב מהיר.





3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


© 2021 Strategy Board.

bottom of page